op systematische wijze bevragen we al onze partners: personeelsleden, leerlingen en ouders. Die data worden teruggekoppeld aan de betrokken groepen en men geeft samen betekenis aan die data. Op basis daarvan worden beleidsbeslissingen en korte-en lange termijn doelen opgesteld, opgevolgd en waar nodig bijgestuurd.
Collega's bevragen we
over hun welbevinden via WELLBE (elke 4 jaar) - link. Daarna zijn personeelsafgevaardigden en directies samen verantwoordelijk voor het borgen en bijsturen van beleid op basis van deze data
over het professionaliseringsbehoeften
over hun digitale vaardigheden via digisnap bevraging en gebruiken dit als uitgangspunt om het ICT-beleid en professionalisering voor leerkrachten te voorzien
na elke pedagogische studiedag of interne bijscholing
over het beleid via Educheck ifv leiderschap, organisatiecultuur, beleidsvoerend vermogen, personeels-en professionaliseringsbeleid
via inspraak-en overlegorganen zoals pedagogische raad, beleidsteams, aanvangsbegeleiding...
via gesprekken met directie
Leerlingen bevragen we
ifv welbevinden via APPWELL of andere bevragingen (vb. inspectie)
via Educheck binnen bepaalde didactische en pedagogische prioriteiten in de rubriek 'ontwikkeling van de leerlingen'
en in campuseigen prioriteiten
via inspraak-en overlegorganen zoals o.a. leerlingcontacten, leerlingenparlement en schoolraad
Ouders bevragen we ifv kernwaarden van onze SG
in schooljaar 2022-2023 via de SG bevraging #vakmanschap
in schooljaar 2023-2024 via de SG bevraging #verbondenheid
en in campuseigen prioriteiten
via inspraak-en overlegorganen zoals o.a. oudercomité en schoolraad
Cyclisch vinger aan de pols